söndag 16 juni 2013

Sova, sova, sova

Det blev en sann sova/träna/se film-helg för mig. Det förstnämnda och sistnämnda till stor del i kombination med varandra: I fredags la jag mig i sängen för att se Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Som dömt att misslyckas! 15 minuter in i filmen sov jag gott och vaknade först när Johan "kom på mig" och ropade åt mig att vakna. 
Och så igår. Då hann jag väl se en timme av Battle Royale innan jag sussade sött. 

Till det har jag väl klämt 20 ytterligare sovtimmar under helgen. Undra varför jag är så trött? Ska försöka lägga om min dåliga kosthållning till veckan och se om det hjälper. Har blivit alldeles för mycket snabbmiddagar i veckan (alltså som i att sno ihop något snabbt hemma), vilket förstås inneburit skit i mångt och mycket. 

Och idag har jag tränat ytterligare en gång! Så skönt! 
Ska försöka pallra mig iväg till gymmet till veckan också, nu när jag har glöden uppe. Kan dock bli svårt ifall det blir fint väder – solsken har den effekten på mig att jag skyr gym som pesten.

Nu ska jag snart se helgens tredje film, på bio den här gången. The Bling Ring står på agendan. Hoppas att jag orkar hålla mig vaken...

Inga kommentarer: