tisdag 12 augusti 2014

Semesteråterblick del 2: Lord(s) of the ring

Även om jag önskar att jag hade testat åka wakeboard fler gånger i sommar har det funnits ett fullgott substitut som fått det att pirra i magen och käkarna krampa av skratt: Ringen! Eller loserringen, som jag tidigt döpte den till. 

Varje gång som vi varit ute med båten har ringen åkt fram och Johan (som är nästintill ständig kapten på skutan) har gjort sitt yttersta för att skaka av en från den. Ibland känns det direkt livsfarligt (vilket det kanske är? Men snälla, kom inte dragandes med någon olycksstatistik nu!), men ändå alltid lika fnissigt. 
Roligaste gången var helt klart när mina syskon var på besök och blev skjutsade på ringen. När Lisa gjorde sin premiärtur skrattade jag så att tårarna sprutade åt hennes minspel.
Här är några bilder från den dagen:
Syrran, aka kuttersmycket, aka kanonmaten.
Bruuuschan.
Och så kaptenen.
Alltså, Lisas miner när hon åkte... Obetalbart!
Själv körde jag den mer världsvana stilen.
Linus var mest livrädd under åkturen, tror jag. Väldigt kul det med!

2 kommentarer:

mami sa...

Ha ha vilka kort! Lisa ser ut som en typ av docka - en söt sådan :)

Anna sa...

Mami: En uppblåsbar docka höll jag på skriva och det gjorde jag visste också! Men ja, hon är väldigt söt systra mi!