måndag 15 september 2014

Chips förenar (och rasism splittrar)!

Bröllopsfesten som vi var på i lördags var väldigt trevlig. En lugn tillställning – inget urspårat fylleri, inga klackar i taket och spex var strängeligen förbjudet – men väldigt fint ordnat. 
Festen hölls i en mysig liten herrgård, brudparet hade själva lagat en imponerande, vegetarisk buffé och alla gäster (som jag hann prata med) var snälla. Jag connectade bland annat med en person när vi upptäckte att båda hyser en kärlek för chips och sedan nördade vi ner oss totalt ämnet friterad potatis. Jag åkte från festen med en massa tips på smaker jag måste prova och sajter jag kan beställa ovanliga sorter från. Bingo!

Blev även en del politikprat under festen, vilket jag älskar. Däremot hatar jag utgången av gårdagens val. Under gårdagens valvaka var jag så arg att jag kokade över att 13 procent av Sveriges röstberättigade valde att nyttja sin demokratiska rättighet till att rösta på ett odemokratiskt och främlingsfientligt parti. Idag känner jag mig fortfarande arg, men också lite rädd över var samhället är på väg. Imorgon däremot, då hoppas jag att jag känner mig peppad på att vara med och förändra den här hotfulla utvecklingen!

Det var inte meningen att det här skulle bli ett politiskt inlägg, utan jag tänkte spara mina tankar tills när de är mer samlade. Men det är lite svårt att fokusera på trevlig bröllopsfest när landet ligger som det gör. Jag återkommer antagligen i ämnet.

Skippade i alla fall att ta några bilder i lördagskväll, så istället bjuder jag på selfiesarna jag tog innan kvällen:

3 kommentarer:

gissa vem? sa...

På bilden längst ner tv ser du ut som en filmstjärna! På 2 av bilderna är du mera dej själv, gissa vilka ;)

Anna sa...

Gissa vem?: 1. Jag gissar på mamma. 2. Jag gissar på längst upp till vänster + längst ner till höger. Det var på de bilderna jag kände mig mest som mig själv, åtminstone!

mammsingen sa...

Rätt gissat! Ärligt talat är du dej själv på alla bilder och den bästa är den längst ner till vänster :)