tisdag 17 februari 2015

Jag köper valla för pengarna!

Efter jobbet idag drog jag ner en sväng på stan för att köpa förnödenheter (ögonbrynsskugga, hårspray och hårnålar) och då slog det mig att det var länge sedan jag scannade butikerna i centrum. "Tänk vad tur att jag ägnar helgdagarna åt att åka skidor numera, då konsumerar jag mindre", tänkte jag något självgott för en sekund. Sedan slog det mig att jag faktiskt shoppat en massa det här året: Skidjacka, skidbyxor, underställ, skidhandskar, valla... Ja, bara vallan har jag lagt ut så mycket pengar på att jag lätt fått ett par riktigt schyssta skor för den summan!

Men på något sätt känns det bättre att köpa saker som jag verkligen behöver till den idrott jag utövar just nu, istället för på ännu en klänning från någon utav klädkedjorna eller ytterligare ett par svarta skor som jag verkligen inte behöver. För den där skiddressen kommer jag ju använda om och om igen, vilket inte är fallet med en krafsklänning som lätt känns gammal efter några användningar...

Vad jag ville säga med det här inlägget var i alla fall att målet om att konsumera mindre under det här året går rätt bra, beroende på hur en väljer att se på saken!

2 kommentarer:

mami sa...

Å snart fyller du år......
Tänk om paketen innehåller mera valla ;)

Anna sa...

Mami: Jag skulle inte klaga precis! Det finns ju roligare saker att lägga pengar på än valla, trots allt! :)