lördag 28 februari 2015

Tar ut 26 i förskott

På torsdag fyller jag 26 år. Jag längtar inte. 
Inte för att jag lider av någon form av åldersnoja – tvärtom. Kasta bara åren på mig, så länge jag får många av dem! Så känns det typ. Däremot innebär ju 26 att jag blir officiellt "vuxen", vilket i praktiken bara betyder att mycket blir dyrare: Försäkringar, flygresor, bussresor, tågresor... Helt värdelöst!

Även fast det är några dagar kvar till denna usla ålder infinner sig för min del har jag firat födelsedagen redan idag. Det brukar vara svårt för min familj som inte bor här har dyka upp mitt i veckan och jag hade en stark lust att bjuda de på födelsedagsfika i år, därför fick det bli så. 
Nästan hela familjen och några av mina vänner kom förbi idag och stämningen var nästan som under barndomens födelsedagar. Stojigt, sockerstint och glatt! Fick dessutom superfina presenter, såsom en fallskärmshoppsfotografering (!), flera böcker och annan läsning samt en massa duschkrämer och smorsel. Börjar starkt misstänka att jag luktar illa, haha. 

För en gångs skull kom jag ihåg att rycka fram kameran för att föreviga dagens händelse. Jag skulle gärna ha haft en vassare systemkamera att dokumentera med, så om någon rik välgörare läser min blogg får ni gärna ge mig en Nikon D4 i födelsedagspresent på torsdag! Jag kommer tyvärr inte själv ha råd att köpa en eftersom allt blir så mycket dyrare för en 26-åring.
En positiv grej med att fylla år är att det är ett gott (!) incitament till att baka. Även fast jag tycker det är hemskt kul att svänga ihop en kaka eller bullar gör jag det väldigt sällan då det inte blir uppätet här hemma.
Tina och Lisa hade hysteriskt roligt åt allt och alla idag – som vanligt när de två är tillsammans. Och jag har samtidigt väldigt roligt åt dem!
Ytterligare två favorittjejer som förärade mig med ett besök idag: VD och Emma
Johan var snabb på att hugga in på smörgåstårtan. Vi måste förresten prata om smörgåstårta – är det inte en fenomenal uppfinning så säg? Min favorittårta alla kategorier! 
Pappsen hälsade också på idag! Linus, mamma och Micke kom lite senare, men då hade jag glömt bort kameran igen...

Inga kommentarer: