fredag 29 maj 2015

¡Vamos a Barcelona!

För snart 3,5 år sedan fyllde min kära mor 50 år. Av mig och mina syskon fick hon en weekendresa till en destination i Europa och mamma bestämde snabbt att hon ville åka till Barcelona. Sedan hände ingenting alls, för jag och mina syskon blev tydligen helt handlingsförlamade. 

Men nu, eller rättare sagt imorgon, bär det äntligen av mot Katalonien för att trycka tapas, hinka cava, titta på lite Gaudí-skapelser och förhoppningsvis bli smekta av solen. Jag insåg precis att det var 18 år sedan jag var utomlands med dessa tre samtidigt senast, så det ska bli riktigt intressant att se hur vi fungerar ihop som resesällskap. 

¡Hasta la vista!
En bild från när vi var i Vilhelmina för ganska exakt tre år sedan på en kompensationsresa för att det inte blev Barca den våren. Vilken tur att mamma inte visste då att det skulle dröja ytterligare tre år innan vi tog oss iväg...

1 kommentar:

Emma G sa...

Ha så skoj på resan!!! Hälsa Barca! :D