söndag 3 juli 2016

Den mesta semestertraditionen

Det slår tamme tusan aldrig fel. Jag fick ju på semester i fredags och igår vaknade jag upp förkyld. Och den här morgonen vaknade jag upp ännu mer förkyld, med svullna lymfkörtlar och ont bakom näsan (?!). Jag hatar när min kropp sviker mig på det här viset! Nu ska jag ju vara ledig, vara aktiv och hitta på en massa roliga saker. Men istället får jag försöka vila i vansinne. Fast det är ju förvisso också en helt okej semestersysselsättning. 

Jag fick då fira in semestern ordentligt i fredags. Så fort jag kom hem från jobbet poppade jag min lilla champagne, som jag sedan avnjöt ute på balkongen tillsammans med jordgubbar. I nästan två timmar satt jag där ute, innan det var dags att möta upp Emma och VDBåten för ett kollektivt semesterfirande. Efter en middag där (som var sådär, ärligt talat) gick vi vidare till Rex och drack sangria. Slutligen hamnade vi på O'learys där vi drack öl och spelade shuffleboard. En mycket bra inledning på semestern, tycker jag!

Igår morse spelade jag ut det verkliga trumfkortet för ett bra firande: En hejdundrande frukost! Cyklade till Kulturbageriet på morgonen och köpte ett cheddar- och jalapeñobröd (!) som jag åt med manchego och romanticatomater på (ääälskar romanticatomater!) och så blev det jordgubbar, förstås. Så. Jädra. Gott. 

Men nu är det alltså färdigfirat och hög tid att börja kurera sig. För snart bär det av på semesterns första resa!

Inga kommentarer: