måndag 11 juli 2016

En visslande inkräktare och det stora semesterbråket

Andra stoppet på vår roadtrip blev Östersund, där vi våldgästade vår bonussyster Malin och Daniel. Fastän de inte fått semester än, stackarna, offrade de sig på att följa med oss på ett restaurangbesök som följdes av ett glas på en pub. På det sistnämnda stället stördes vårt samtal av en något överförfriskad man, som satte sig bredvid och skröt om att han just sålt sitt företag och att hans barn varit på Peace & love. Hans "fantastiska" historier kryddade han med irriterande visselljud och det var faktiskt rätt svårt att hålla sig för skratt. Vad är det med vissa personer, saknar de helt känsla för när de stör? 

Dagen därpå körde vi ut till Trångsviken för att hälsa på lite släkt. Både farmor och farfar är från Jämtland, så jag har en del blodsband i republiken. Det var väldigt trevligt att träffa farbror Kjell, kusin Lina och gammelfaster Karin – inte varje dag jag ser dem. Inte ens varje år, om jag ska vara ärlig. 
Mindre kul var att resans första och faktiskt enda bråk mellan mig och syrran uppstod på väg ut till Trångsviken. Hon lyssnade inte på min kartläsning/jag var för dålig på att läsa kartan (här går åsikterna isär), vilket resulterade i skrik och okvädesord. Efter det bestämde vi att ingen fick vara hungrig under de efterföljande bilresorna på semestern. 

Dagen, och faktiskt hela Jämtlandsvistelsen, avrundades med att jag och Lisa lagade en ljuvlig middag (tapas) till Malin och Daniel och vi efter att ha intagit denna såg en märklig film (Green Room). 

Den här semestern blev tydligen en följetong här på bloggen, men jag tänker att det är lika bra att skriva på nu när jag är ledig! 
Har däremot inga bilder från den aktuella dagen – förutom från när jag stod i en provhytt och testade bh:ar och fascinerades över att mina bröst var så jävulst svullna. Var alltså så pass fascinerad att jag var tvungen att dokumentera. Men de bilderna tror jag att jag besparar er. 

Inga kommentarer: