måndag 17 oktober 2016

B(ad ass)ket ball

Jäklar, vilken bad ass-sport basket är! 
Det kanske är lite sent i livet att komma på det nu, men jag är ju inte särskild road av att se andra sporta så det var först igår som jag beskådade min första basketmatch. Och det kändes faktiskt på en gång som en sport jag vill se mer av. Det var högt tempo, händelserikt och spelarna kändes allmänt coola (och långa!). 

Matchen jag såg spelades i basketligan dam mellan Udominate basket och Visby, där de förstnämnda vann rätt stort (80–56). Inte så förvånande kanske då Udominate är guldfavoriter i årets basketliga – kul att Umeå har så framstående idrottare även i basket! 
Fast efter gårdagens match är jag inte odelat positiv till Umeålaget, utan också en smula avundsjuk över att jag inte får vara med i det. Om jag fått backa bandet hade jag börjat spela basket när jag var yngre, och det vill inte säga lite om hur frälst jag blev av det igår då jag annars hatar bollsport. 

Nu när det inte blir någon basketspelare av mig funderar jag på att tröstshoppa basketkläder i alla fall. För helvete vad snygga de är, precis som sporten i övrigt.
Okej, det kanske inte är helt lyckat att försöka agera sportfotograf med en mobilkamera, men betrakta det som ett bildbevis för att jag faktiskt gått på en idrottsmatch.

Inga kommentarer: