tisdag 10 januari 2017

En riktig smakstart på 2017

Vilken mysig inledning året har fått, med helgen som var. I fredags, efter att jag kommit hem från Sandra och Vännäsby, gick jag på bio tillsammans med en drös tjejer. Vi såg Arrival som var ruskigt fin, men också bjöd på ett rejält mindfuck. Jag gillar mindfuck-filmer, fast efteråt borde det finnas avsatt tid för att diskutera de i grupp. Nu var jag dock på tok för trött för att fortsätta kvällen med något slags seminarium så jag fick bearbeta allt under nattsömnen. 

I lördags hann jag både med en promenad i solskenet och en bensession på gymmet innan Tina ramlade in i mitt hem. Vi bakade först pizza, åt sedan upp den och spelade några parti kort innan det blev hög tid för kvällens stora happening: Att se Sagan om ringen. I ärlighetens namn fick jag återigen kämpa mot tröttheten, och jag nickade till några gånger under filmen. Trots det tycker jag att första Sagan om ringen-filmen var lika bra som jag minns den från när jag såg den på bio år 2002....... Alltså, fatta att det var 15 år sedan! Hur gammal är jag inte?

Så i söndags vaknade jag upp med en riktig fräsching bredvid mig i sängen. Det var alltså Tina, haha.
Vi hade en lugn inledning på söndagen med skorpor- och kaviarfrukost (jag tackar högre makter för att det finns åtminstone en annan person som förstått storheten i kombinationen skorpor + kaviar) och lite senare Tour de Ski. Sedan fick Tina dra hem, för jag skulle på gymmet och träna i stakmaskinen för första gången i mitt liv. Det var lite klurigt att få till tekniken, men när jag stakat en mil belönade jag mig själv med att basta. Och sedan var jag trött igen. 

Inga kommentarer: