tisdag 17 januari 2017

Ytterligare en träningsform jag vill utöva

I flera år har jag och VD snackat om att vi vill testa crossfit. Ikväll var det äntligen dags att göra slag i saken, dessutom med Emma som sällskap.
Woden (visst heter det så? Det var sjukt lite crossfit-lingo i boxen, inser jag nu) var en timme lång och bestod av allt från hopprep och armhävningar till thrusters och kettlebell swings – behöver jag ens säga att jag tyckte det var sjukt kul? 
Han som höll i passet (woden?) var vikarie och därmed var det lite ostrukturerat, men då svetten ändå rann ner i ögonen är det synd att klaga. 

Hur rolig och bra träning det än var kommer jag ändå inte hoppa på crossfit just nu. Jag måste försöka koncentrera mig på Vasaloppsträningen, och nästa vecka börjar dessutom hiphopen om igen. 
Det är faktiskt rätt frustrerande att det finns så många göttiga idrotter, men alldeles för lite tid för att utöva allt en vill. Jag får försöka satsa på en framtid som professionell träningsbloggare för att frigöra tid för allt som känns kul!

Inga kommentarer: