fredag 26 november 2010

Sorgearbetet kräver nog mer än bara tårar

Om en stund ska jag hoppa på en buss som ska ta mig till Umeå. I kväll ska jag hänga med VD och bara ta det piano och imorrn blir det firmafest. När jag blev inbjuden till den för en månad sedan var jag inte så taggad precis. Herregud, jag skulle ju sörja, inte ville väl jag roa mig på något vis, inte får väl jag väl göra något kul när det har skett något såhär tragiskt!

Men nu när det har gått en månad har jag tänkt om och kommit fram till att jag behöver göra något roligt. Att bo på hotell, käka trerätters och gå på julkonsert är något jag skulle ha varit jättepepp på "i vanliga fall", därför tänker jag försöka vara nu också.

Ha en fin helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

För att du ska orka måste du också försöka ha lite roligt om än för en liten stund. Det är ingen som missunnar dej det, det vet du! Ha nu en riktigt trevlig helg!
Kram

Sandra sa...

Inte illa att bli bjuden på något sådant av jobbet, har jag tur får jag kanske följa med på julbord på skogskåtan ;p Du är verkligen värd att ha roligt gumman.