onsdag 17 november 2010

Från djupaste svart till en mörkgrå nyans

Jag tog mig från skolan redan vid lunchtid idag och passade därför på att ta en promenad i solskenet. Tror att varje soltimme jag kan ta del av är väldigt behövligt. Det kommer att bli en mörk och kall vinter.

Och idag har jag faktiskt känt mig - under omständigheterna - glad, vilket nästan känns fel att säga. Men livet är nog inte enbart svart eller vitt, det finns en gråskala däremellan. Ibland önskar jag dock att livets färgskala skulle vara som en regnbåges...

1 kommentar:

linnea sa...

I morgon tänker jag på dig, på Johan och andra närstående. Jag tror att det blir en fin väg till sista vilan. Och jag tror att efter man genomlidit begravningen så kan man börja andas annorlunda och att man kan börja bearbeta sin sorg på riktigt, då det inte finns fler sår att riva upp utan bara sår att läka. Kram!!