onsdag 3 november 2010

Varje sång handlar om dig

I måndags lyssnade jag på musik för första gången sedan den där hemska natten för två veckor sedan. Tidigare har jag trott att jag alltid kan finna tröst i musiken. Men sedan Johan vandrade vidare har alla låtar bara geggat runt i det stora såret som finns inom mig. Plötsligt märker jag hur all musik handlar om kärlek - lycklig som olycklig. Antingen påminner de mig om allt glatt vi fick tillsammans, du och jag Johan, eller så för de tankarna till hur jävligt det är att förlora den jag älskar så innerligt. Råkar en sång inte handla om kärlek är det alltid en melodi som väcker ett minne till liv om något vi gjort.
Jag behöver ingen påminnelse. Förlusten av världens finaste fyller redan hela mitt medvetande.

Istället har p3 dokumentär utgjort ljudridån som har fått skingra tystnaden. Visserligen handlar de bara om andras eländen, men hellre de än musik som handlar om mitt.
Jag fruktar den dag vår låt dyker upp på radion.

Hand i hand vandrar vi
tillsammans genom livet
Du är på en plats långt borta
Ändå kan jag känna din hud
under mina fingrar
Och ditt väsen lämnar aldrig min sida

2 kommentarer:

Sandra sa...

Mina tankar landade hos dig ikväll Anna. Som så många andra kvällar.. En stor styrkekram!

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Du är en otroligt fin person Anna. Jag har länge beundrat dig och hur stark du är. Jag vet att det är jobbigt just nu, men du kommer att klara det här, och det finns alltid stöd att finna bland oss som bryr sig om dig. Jag har alltid sett upp till dig. Du är vacker, smart, rolig och oerhört omtänksam! Jag önskar dig allt väl, och du finns alltid i mina tankar. Med kärlek /E