fredag 10 juni 2011

Ännu en kväll som andas sommar

Kom just "hem" (jag har ju för fasen inget hem längre!) efter en väldigt trevlig kväll med Maria. Halva kvällen spenderade vi på Gammplatsen där det bland annat anordnades en vintage-modevisning. Jag spanade in en transparent kjol och en fodralklänning som mer än gärna får flytta in i min garderob - eller i förrådet där alla mina saker står, rättare sagt. Kanske måste dra en repa runt Lyckseles second hand-butiker snart?
Aftonens senare timmar fördrev vi i Marias bil. Under de otaliga varv vi snurrade runt stan avhandlade vi den senaste tidens skeenden och spanade in olika hus. Vi hann också larma ett äldreboende om att en av deras brukare var på vift. Lyckligtvis kom tanten till rätta väldigt snabbt.

På tal om på vift åker jag utomlands i morgon. Det har varit så mycket den senaste tiden att jag knappt hunnit tänka på det - och än mindre packa. Syrran var i och för sig här tidigare och hjälpte mig att kill my darlings (tror att hon halverade den mängd kläder jag hade tänkt på med. Jag är sämst på att packa smart.), men resväskan ekar fortfarande tomt. Hade tänkt stoppa ner allting nu men det är lite besvärligt när det är halvmörkt i "mitt" rum. Hoppsan-Anna råkade visst paja lampan igår...
Får väl istället ta mig upp tidigt i morgon och styra upp det här. God natt!

5 kommentarer:

Anja sa...

spenderade kvällen sittandes i en bil fy anna hur kunde du det är var ju super varmt vi for och badade i poolen som visade 27 grader varmt här behöver man inte åka utomlands man kan åka på tornvägen på furuvik istället ;) ha så trevligt nu

Emma sa...

Ha det helt underbart!! Ät gott, bada massa och tänk med lite skadeglädje på oss som är kvar i Sverige :P

brynte sa...

Gud va härligt att bara fara bort å njuta! Glöm inte att dricka en massa jordgubbsnamnam varje dag ;-)

Anna sa...

Anja: Nu håller jag inte med dig! Där vid 23-rycket när vi var ute och raggade var det jäkligt svalt, jag frös rent! Men Tornvägen är däremot inte helt fel, ser fram emot nåt poolparty där i sommar ;)

Maria sa...

Ja, det va en riktigt trevlig kväll :) Tusen tack för sällskapet och hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång :) Ha en underbar mini-semester! Kram!