onsdag 29 januari 2014

Uppladdningen har börjat!

Jag har börjat träna inför Göteborgsvarvet på allvar nu. Eller allvar är förresten fel ord, för faktum är att jag mjukstartat. Till mina regelbundna fem kilometerssessioner på bandet har jag adderat en sammanhängande mil i veckan. Planen var/är att börja i ett rimligt tempo, för att försöka att springa lite fortare varje gång. 
Första gången tog jag milen på 59 minuter och 4 sekunder. Senast (vilket var andra gången, uppladdningen befinner sig ännu bara i startfållan) tog det 56 minuter och 32 sekunder. Fortsätter jag sänka tiden i den här takten är den lugna fasen snart över.

Jag tycker löpning är en sådan fantastisk träningsform, då den (för min del) handlar så mycket om det mentala. I huvudet blir jag less efter typ fyra kilometer, även om det finns kraft kvar i benen. Jag får verkligen använda större delen av min tankeverksamhet för att fortsätta framåt. Rätt kul, med tanke på hur hjärndött löpning kan framstå. 

Ska förresten bli mycket intressant att se hur jag ska kunna öka sträckan. Har aldrig sprungit längre än en mil tidigare och en halvmara känns just nu som en löptur till månen och tillbaka.  
Älska svett!

4 kommentarer:

Idamari sa...

Fast med den där tiden lär det inte vara några problem alls att mata på en stund till.

mami sa...

Vad du är ihärdig och duktig :)

Brynte sa...

Gööööteboooorg!!!

Anna sa...

Idamari: Jo, om man är i lika dålig form som jag är just nu....... :/
Mami: Tack! :)
Brynte: Jööööö! Hoppas vi kan ses då!