söndag 17 januari 2016

Bästa lördagen på länge

Det blev inte så mycket skidåkning i helgen som jag hade tänkt. Min tokförkylning intensifierades så jag har mest fått försöka vila mig i form. 
Fast idag blev det ändå en runda på åtta kilometer, vilket var LJUVLIGT! Jag har saknat skidåkningen de senaste månaderna och jag slogs verkligen av varför jag gjort det när jag åkte idag. Det är oerhört tillfredsställande att aktivera hela kroppen samtidigt som en glider fram genom ett vinterlandskap och insuper kall, klar luft. Längtar redan till nästa gång som jag får ge mig ut i spåren!
Det är ju en hopplös uppgift att försöka fånga naturens skönhet med en sketen Iphonekamera, så ni får istället lita på när jag skriver att det var otroligt vackert ute idag när vi åkte skidor.

Något annat LJUVLIGT var gårdagskvällen. När jag och Lisa kom hem efter en sväng i Lycksele city (hehe) hade pappsen slagit igång bastun åt oss. Så vi parkerade oss först där med varsin öl, och när vi var tillräckligt varma satte vi oss på den inglasade altanen för att käka lite snacks. Så himla mysigt!
Kvällen fortlöpte med matlagning med lite för många kockar. Jag kan väl inte påstå att det var någon särskilt rogivande matlagning – utan snarare snudd på fullt krig – men lika förbannat blev maten jävligt bra!
Slutligen såg vi P3 Guld, tryckte marängsviss och typ svimmade i soffan. Bästa lördagen på länge, skulle jag säga.
Mysigt i kylan.
Middagen utgjordes av en riktig retrorätt: Plankstek till mina syskon och fiskplanka till mig och pappa. Blev på riktigt lycklig över att jag och Linus lyckades slå en hollandaise!

Inga kommentarer: