torsdag 28 januari 2016

T-spriten räddade kvällen

Under hela den gångna helgen hade jag pappsen på besök. Det tillhör inte vanligheterna att han hälsar på, men jag när jag lockade med arbete så dök han upp.

Helgens första mission var att handla saker till min nya toalett (nu har stambytet passerat halvtid, bara att härda ut sista tiden!). Det visade sig vara lite som att råna sig själv. Satan vad dyrt allting är som har med badrum att göra! Hade till exempel tänkt att jag skulle ha en takdusch – en sån här stor, härlig, ni vet – men jag bangade när den plus en blandare skulle gå på över 5 000 kronor. De slantarna kan jag lägga på något bättre.

Senare var det dags för helgens stora uppgift: Bygga sänggavel! Det rullade på hur fint som helst så länge pappa jobbade på själv. När gaveln sedan skulle betsas och jag gav mig in i leken blev det däremot pannkaka av alltihop, förstås... 
Jag råkade spilla ut hela enlitersburken med bets, som förstås spred sig som en löpeld över hallgolvet. Pappa skällde, jag grät över att jag förstört både hallgolvet och möjligheterna till att betsa klart gaveln och den trevliga stämningen var som bortblåst. Tack vare en räddande ängel i form av Johan som kom över med rödsprit gick det dock att rädda hallgolvet och ganska snart även min och pappas relation den kvällen. Och mer bets gick ju att köpa i söndags, så gaveln är klar den med. Jag ska lägga ut en bild på den senare – om någon nu är intresserad av resultatet? – men det blir först när jag fått någon ordning här hemma igen. Det ser fortfarande för jävligt ut pga stambytet. 

Förutom hemmafixet hann jag och pappa även med en fredsmiddag på Rådhuskällaren och en skidtur i Olles spår. Det var verkligen fint att få umgås med honom helt själv en hel helg.
Fadern, cavan och manchegon. En helig treenighet. Typ.

Inga kommentarer: