onsdag 13 januari 2016

Blond så in i Ojmjakon

Igår var jag på besök hos min frisör Hanna. Jag älskar att vara där! Att bli omhändertagen, käka choklad och snacka skit för att slutligen lämna stället med en assnygg skalp. Vardagslyx i ordets rätta bemärkelse, om ni frågar mig. 

Hanna gjorde en lite extra kämparinsats med mitt hår igår. Tyvärr strävar det efter att vara så varmt i nyansen som möjligt, tvärtemot min vilja att ha det kallt som Naimakka i Norrbotten  – något som Hanna gick in med själ och hjärta för att råda bot på. 
Efter att hon mixat och applicerat x antal häxblandningar i håret fick hon äntligen det resultat vi eftersträvade: Tokkallt! Alltså, vi snackar inte ens Naimakka längre utan Ojmjakon i Sibirien. Nästan så att Outkast plötsligt hade kunnat dyka upp och vrålat: "Now what's cooler than bein' cool?" – "ICE COLD!"

Ja, ni fattar. Jag är supernöjd.
Blekning och choklad i en härlig symbios.
Som sagt: ICE COLD!

Inga kommentarer: