torsdag 28 januari 2016

Bastukärleken består

Det är förstås alltid skönt att ha nära till sitt gym, men jag är extra tacksam över att ha det nu när jag saknar badrum här hemma. Jag har faktiskt duschat mer på gymmet de senaste veckorna än nere i baracken – kanske mycket tack vare att det finns bastu på det förstnämnda stället. 
Efter skidkursen igår for jag till gymmet bara för att duscha och basta, då passade jag även på att göra ansiktsmask och hårinpackning. Det är sällan någon annan som duschar där sent på kvällen så då kan en unna sig lite extravaganser även i ett publikt duschrum.

Nästa bostad jag flyttar till måste banne mig ha bastu! Det sa jag även innan jag köpte min nuvarande lägenhet och det var faktiskt nära att flyttade till en etta med en stor, helt underbar bastu i föreningen. 
Jag var med länge i budgivningen på den ettan – faktiskt helt orimligt länge – och jag tror att det till stor del var bastun som appellerade till mitt omedvetna. Såhär i efterhand är jag glad över att den lägenheten inte blev min, för även om den var väldigt fint så hade det känts lite litet med en etta. Men jag grämer mig fortfarande lite över att inte ha en bastu i min bostadsrättsförening...

Inga kommentarer: