torsdag 7 januari 2016

X-mas snapshots

Helt sjukt att det redan gått två veckor sedan julafton! Var tog de två veckorna vägen? 
Innan julen är helt förbi (och det är den ju först på Tjugondag knut, ni behåller väl julpyntet till dess? Vavava?) tänkte jag posta några av de få bilder jag tog av mitt julfirande. Rubriken är förresten på skoj – ville leka internationell storbloggare för en stund. Hehe.
Jag och mamma körde ett bakmaraton två kvällar innan julaftonen. Det hela resulterade i snickerskakor, lussebullar och kvinnorättskakor. 
Uppesittarkvällen tillbringade vi hos pappsen. Det blev Janssons (ska uttalas med ett läspljud! Viktigt!), Bingolotto (fastän jag inte gillar det. Men alla var för slöa för att hitta på nåt annat, haha) och ögonbrynsfärgning. Pappas rest från Mustaschkampen fick också en ny, mörkare nyans. Konstigt nog hade han rakat bort muschen dagen efter...
Själva julaftonen firade vi hos mamma, men vi hann också med en grötlunch och fika hos pappa. Himla kul att träffa Malin och Daniel som jag inte sett på ett tag!
Innan vi syskon skulle dra vidare passade vi på att ta några fina gruppbilder. 
(Förra) årets jul var grön! En ny favorit på julbordet var panerade brysselkål och en gammal favorit på kroppen var klänningen jag bar.
 Innan jag åkte tillbaka till Umeå hann järngänget sammanstråla för en något kylslagen promenad och en kul spelstund. 

Inga kommentarer: