söndag 24 januari 2016

En lektion i stakning – och köldtålighet

I onsdags började jag skidskola! Jag tänker att jag vill åka Vasaloppet en gång till med bättre teknik i kroppen, och då det är svårt att utveckla det på egen hand anmälde jag mig till den här kursen. 
Det var på gränsen att första lektionen blev inställd på grund av kylan, men med en grad till godo från köldgränsen på –20 kunde vi lyckligtvis (?) köra på. Jag försökte åka på intensivt under hela lektionen för att inte börja frysa och lyckligtvis fungerade det!
Den här veckan var det stakning som stod i fokus. Det är nog den växel jag känner mig tryggast i, men det finns förstås mycket att slipa på där också för min del. Är lite nervös inför då vi ska köra diagonalåkning – det är jag verkligen usel på! Får väl försöka påminna mig om att det här faktiskt är en kurs som syftar till att bli bättre när det är dags för den lektionen... 

Annars har den här veckan varit späckad, med saker att göra varje kväll. I torsdags insåg jag att jag i princip inte varit hemma, eftersom jag ätit middag på jobbet i väntan på nästa aktivitet. 
Ikväll hade jag också tänkt fara iväg för att se film med ett gäng, men just när jag skulle dra insåg jag att orken var som bortblåst. Då är det bara att lyssna på kroppen, när det signalerar att det inte ens finns energi till att se film.

Inga kommentarer: