måndag 1 februari 2016

En tröttis på krogen

I fredags blev jag förvånad över mig själv. Jag och Thiger hade bokat in en biodejt och såg The Hateful Eight. Den var grymt bra, Tarantino levde i vanlig ordning upp till förväntningarna och de nästan tre timmarna som filmen varade flög förbi. Ändå nickade jag till i biofåtöljen i slutet. Jag är verkligen helt slut på om fredagskvällarna – sitter jag hemma i soffan slutar det ofta med att jag slocknar innan 23. Helt hopplös är jag. 

Jag hade halvt lovat VD att möta upp henne och ett gäng tjejer på TC efter bion. Med tanke på att jag slumrat till i salongen beslutade jag mig för att det fick räcka med en öl och sedan dra hem. På nåt sätt slutade det dock med att jag hängde på när de drog vidare till O'Learys och från att ha haft halva foten i sängen stod jag plötsligt på dansgolvet och skakade rumpa. 03.20 tror jag klockan var när jag kom hem till slut. Som sagt: Ibland chockar en sig själv!

Eftersom jag hann med typ en hel helg på fredagskvällen med ridning, bio och utgång tog jag det desto lugnare i lördags och hade en riktig söldag (ja, söldag som i att bara söla omkring) som avslutades med träning och storskalig falafeltillverkning. 
Mycket bra helg, men jäklar vad snabbt den var över!
Då jag varken har bilder från bion (eh?) eller utekvällen bjuder jag på en selfietriptyk istället!

Inga kommentarer: