söndag 7 februari 2016

På flykt från fulheten

Förra söndagen flyttade jag tillbaka till min gamla lägenhet. Det är förstås bara tillfälligt – Johan är bortrest och hade vänligheten att låna ut sin boning till mig så att jag skulle få slippa stambytet och toalettlösheten för en stund. 
Jag trodde det skulle kännas konstigt och kanske till och med lite vemodigt att bo här igen, men det känns faktiskt enbart skönt att få en semester från allt damm, täckpapper och plast. För att inte tala om hur skönt det är att ha tre meter till toan istället för tre trappor. 

Men det allra bästa med att bo här är att jag får hänga med katterna! Ja, katterna i plural eftersom J tagit ytterligare en kissemiss på prov. Smilla har inte bott hos mig sedan innan jul på grund av stambytet, så det känns himla fint att få rå om henne igen. Fast hon blir allt som oftast bortknuffad (bokstavligt talat) av Findus, som är en riktig myskisse. Har dock döpt om honom till Dr Jekyll and mr Hide då han på en millisekund kan gå från världens gosigaste till ett litet monster som hugger en jättehårt. 
Men trots det – livet med djur är jäkligt härligt alltså. Längtar tills den dag jag har min egna Noas ark med världens alla djur typ. Men just nu nöjer jag mig bara med att få ett hem där det finns en toalett och noll hantverkare så att Smilla kan bo hos mig igen!
Tyvärr går Smilla och Findus inte så bra ihop – det är mycket fräs och tillbakadragna öron. Men en kväll när jag skulle sova chockade de genom att ligga i sängen båda två. Så jädra mysigt!

Inga kommentarer: