fredag 19 augusti 2016

Innan loppet-känslor

Imorgon ska jag springa Tavelsjö halvmarathon. Jag har inte direkt sett fram emot det här loppet eftersom 
1. jag inte känner mig i form att prestera på en nivå jag är nöjd med.
2. jag har anmält mig helt själv. Nog för att jag inte brukar springa med andra under lopp (förutom hinderbanelopp), men det är ju åtminstone kul att ha någon att ladda upp med och highfive:a med i målfållan. 

För att försöka peppa mig själv har jag dock bestämt mig för att försöka ställa pyttekrav på mig imorrn och vara glad om jag tar mig i mål. Och så hänger jag på Ylva som ska jobba med halvmaran – då har jag ju löst biten med att ha någon att umgås med före och efter springningen. 
Jag hoppas också det är någorlunda fint väder imorrn. Har hört att bansträckningen är fin och det vore ju härligt att kunna njuta av den samtidigt som höften skramlar sönder. 

Jävlar, vad nervös jag är!

Inga kommentarer: