onsdag 28 april 2010

ADHD + B-rapport = dålig kombination

Fyfan, vilken dag det blev alltså! Jag satt och skrev B-rapporten tills ögonen var rödsprängda (se bildbevis nedan!), från klockan 9 till 16. Eller nåja, det rörde sig väl inte direkt om effektiv tid... Dampbarnet inom mig vaknade till liv och jag kunde sitta stilla på röven och skriva max 10 minuter i stöten. Det resulterade i att panik utbröt när klockan började närma sig deadline och jag fick knappa för allt vad tangentbordet höll. Jag hann inte ens korrläsa utkastet så det återstår väl att se - när jag väl orkar läsa igenom skiten - vad i helskotta jag har skrivit.

Annars har kvällen bestått av två promenader för att syresätta min stackars överarbetade hjärna och städning. Inte direkt roligt, men välbehövligt. Imorrn vankas det däremot skojigheter med besök och grejer som sagt. Det ser jag fram emot!

Jag har rödsprängda ögon (mycket mer än vad som syns på bilden) och det är synd om mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

dampbarn är ett barn som gillar det norska jazzbandet damp!

Anna sa...

Anonym: Haha, tack för informationen! Om jag inte hade avskytt jazz hade jag letat rätt på den gruppen, det skulle ju kunna bli ett soundtrack till mitt liv?