måndag 24 januari 2011

Cena i casa de VD

Sitter återigen i VD's berömda soffa - som jag faktiskt inte hänger i så ofta som jag har råkat ge sken av - och smälter middagen. Och vilken måndagsmiddag sen! Vi avnjöt lax, potatis, sherrysås, fetaostsallad och vitlöksbröd iklädda pyjamas. Och när jag kom på att det skulle passa ypperligt med ett glas vitt till var frugan snabb med att fiska fram en flaska Mosel ur kylen. Fast vi drack bara ett glas var. Någon hejd får det vara på vardagslyxen.

Egentligen borde jag ligga och sussa vid den här tiden men det är liiite svårt när matsmältningen pågår för fullo. Sån här sen middag blir det nog inte på ett tag - i kväll fick bli ett undantag för att vi skulle hinna träna innan maten. Ja, vi försöker faktiskt förbränna det vi stoppar i oss emellanåt.

En äcklig bild rent kvalitetsmässigt får duga som bildbevis på den utsökta maten (haha, brödet ser verkligen GIGANTISKT ut. Ingen GI här inte!)

2 kommentarer:

Emma sa...

Ser underbart ut! Själv har jag börjat med GI ... igen!
Jag ringer dig om några dagar för att höra hur du haft det på VK och uppdaterar dig om din post :)
kram

mami sa...

Härligt! Det är VKs nya snygga skribent och hennes snälla hyresvärd väl värda :-)