söndag 2 januari 2011

Slutet av år 2010

Precis som jag hoppades och trodde blev nyårsaftonen väldigt lyckad. Det var inte någon klackarna-i-taket-och-däcka-innan-tolvslaget-kväll utan snarare en relativt städad men jävlar så trevlig afton.

Istället för att referera hela kvällen i ord låter jag de förevigade ögonblicken tala om för er vad vi gjorde på ett ungefär:

Ett par härligt röda strawberry daiquiris som VD mixade ihop hälsade gästerna välkomna.

Linus, Daniel och Malin väntade hungrigt på middagen

Till förrätt: toast skagen

En väldigt artsyfartsy bild på mig och VD

Desserten: Vaniljpannacotta med halloncoulis serverades tillsammans med min favorit hot shot. Varmrätten fångade jag tydligen aldrig på bild, den bestod av grekisk pyttipanna med tzatziki.

Efter middagen axlade jag rollen som lekledare och aktiverade alla med en runda "Så ska det låta". Jag hade förberett de olika tävlingsmomenten under förra veckan och av engagemanget att döma var det en väldigt uppskattad lek.

Laget med det fantasifulla namnet lag 2 tog hem vinsten. Priset bestod såklart i att de fick riva av en segersång.

Lina, VD och Malin dammade av ett gammalt beprövat practical joke när det vankades fotografering.

Tolvslaget skålade vi in utomhus med bubbelfyllda glas. Två ufoballonger skickades därefter upp som en hälsning till våra älskade som lämnat oss i år. Och ja, 2011 inleddes med två våta kinder.

Lite klackar - eller åtminstone strumpläster - i taket blev det framåt småtimmarna ändå.

2 kommentarer:

Robban sa...

Jäklar vad snyggt du hade gjort håret Anna!
Tror att pannakotta är "the thing" just nu, alla verkar göra det :)

linnea sa...

jag håller med föregående talare, ditt hår var huur fint som helst!! Är det the real thing eller har du satt in lite extra hår? Superfint :)

Gott nytt år på dig!