måndag 3 januari 2011

Dag 1 - Om mig

Jag såg dagens ljus (eller förlossningsrummets lysrörslampor) en tidig söndagsmorgon för snart 22 år sedan. Anna Elisabeth är mitt namn, efter min brors önskemål.
Min största passion är ord. Det jag värderar högst i livet är min familj och mina vänner, utan inbördes ordning. Jag hyser en förkärlek för Norrland men kan tänka mig att flytta härifrån.
Soundtracket till mitt liv stavas P3.
Dialekter är himla fint enligt mig.
De ord som beskriver mig bäst är nyfiken, impulsiv och pratsam. Om det nu går att beskriva något så komplext som en person med tre ord. Andra adjektiv som skulle kunna passa in precis lika bra är klantig, energisk och sentimental.
Mitt hjärta bultar hårt för en man som inte längre finns här på jorden. Samma hjärta saknar numera en bit.
Jag samlar på kor och Marilyn Monroe-tändare. Kor för att jag tycker de är söta varelser, tändarna vet jag inte riktigt varför jag lägger på hög.
Chips är min största last.
Det uttryck jag missbrukar mest är "Do it!"
Mitt drömyrke är rockstjärna men eftersom jag åtminstone besitter en gnutta självinsikt utbildar jag mig till drömyrke nummer 2: Journalist.
Förutom de där självklara sakerna - såsom att jag och de mina ska få ett långt, lyckligt liv (och att Johan ska komma tillbaka!!!!!!) - vill jag ha en hund och en vacker sångröst.
Jag dansar helst nykter.
Om jag vore en färg skulle jag vara turkos.


4 kommentarer:

sara sa...

Tack för din otroligt fina kommentar som gav mig tårar i ögonen! Kan bara säga detsamma till dig, än hur jävligt det känns så försök hålla huvudet högt för det är precis vad våra änglar där uppe i himlen vill. Jag finns alltid om du skulle behöva prata! Många kramar

Anonym sa...

Några andra ord som ger en bra beskrivning av dej:
Glad,tävlingsinriktad,
struktuerad, familjär och en riktig kämpe. Det har du bevisat många gånger. Första gången var för ungefär 22 år sedan.
Att du dessutom är världens BÄSTA Anna är väl inget att hymla om :-)

Sandra sa...

Jag vet inte om dina uppgifter blir så bra om jag ska göra dom :P

Cristel sa...

och håret passar dig utmärkt ser jag :D YEAH!