onsdag 5 januari 2011

El día de los Reyes magos

Är just hemkommen - till syster alltså, som jag bor hos just nu - från trettondagsmiddag hos pappa. Vi har haft det mys med god mat, vin, kortspel och Filip och Fredriks årskrönika. Eller ja, under tv-programmet övergick myset till någon form av kollektiv skam. Jag och Lisa hade våra ansikten djupt inkörda i skämskuddarna när F&F försökte intervjua en av de chilenska gruvarbetarna på spanska... Skulle bli mycket förvånad om inte det ögonblicket är med i nästa årskrönika under parollen "år 2011's pinsammaste tv-ögonblick".

Idag var det ju tänkt att jag skulle publicera dag 3 på listan, "mina föräldrar". Men med några glas rödvin innanför västen väntar jag med det till i morgon när jag antagligen är lite mer skärpt. Då ska jag också sätta punkt för min julledighet genom att ta itu med lite plugg.

God natt med er! Jag avslutar kvällen med att kompensera bildbristen med några foton från nyårsaftonen:

Vätskekontroll i väntan på middan

Lisa och Tina taktiksnackar under "Så ska det låta".

Den obligatoriska posen med skumpan

Det må se ut som avancerad gymnastik, men detta är resultatet av ett platt fall efter ett avancerat danslyft.

Inga kommentarer: