måndag 17 januari 2011

Nya tag!

Jag är tillbaka! Tror jag i alla fall...

Sen sist jag författade något här har jag hunnit invadera VD's lägenhet i Umeå (igår) och påbörjat min praktik på VK (idag). Min insats för dagen kan sammanfattas med en kalv på grönbete. Förhoppningsvis står jag stadigare på benen redan imorrn - det är åtminstone mitt mål.

I kväll känns det som om luften har gått ur mig. Dels för att det har varit många nya intryck, dels för att jag har varit ledig äckligt länge fram tills idag. Jag är helt enkelt inte van vid schemalagda dagar.
Men vet ni vad? Jag har behövt varenda sekund av lovet. Jag har varit i behov av att träffa människor jag ser för sällan, koppla bort alla måsten och förströ dagarna. Det är nog tack vare det jag kan gå in i en ny fas som den där förbenade kalven.

Nu väntar frugans inbjudande soffa. Höres!

2 kommentarer:

mami sa...

Så klart kommer du att fixa praktiktiden! "Kalven" växer till sig fort! VK ska lusläsas några veckor framöver från och med nu!
:-)

Vd sa...

Haha frugans soffa :p