tisdag 18 januari 2011

FAIL

Var och drack kaffe hos Magnus för någon timme sedan och hämtade min post som han snällt nog plockat med sig från Piteå. So far so good. När jag skulle hem körde jag dock fel mellan (observera!) Ålidhem och Mariehem. Den egentligen korta färden tog sisådär 40 minuter, vilket enbart kan räknas som ett komplett misslyckande för mig som påstår mig ha bra lokalsinne. Inte kändes det mycket bättre av att jag ringde upp mamma och möttes av ett gapskratt när jag berättade att jag befann mig på en skogsbilväg långt ifrån storstadens trygga sken.

Till slut hamnade jag i alla fall på rätt köl, hittade hem och kunde pusta ut i soffan tillsammans med underbara, underbara Hanna Hellquist. Alltså, hon gjorde mig bara sällskap från tv-skärmen men det godtar jag. Förstår verkligen att hon inte ville hänga med en desorienterad fåne som jag varit just i kväll.

4 kommentarer:

mami sa...

Förlåt men tack ändå för att jag fick mej ett gott skratt! Sorry men du visst vissa likheter med mor din ändå.. ;-)

Miss sa...

Var är de du bor :D ?

Evelina sa...

Haha, bra gjort! Skrattar gott!

Anna sa...

Evelina: Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, eller vad är det man säger? ;)