torsdag 3 februari 2011

I kväll beskrivs livet bäst med en gammal McDonalsslogan

I kväll firar vi. Vi firar att livet har sina goda stunder, att tillvaron är rätt vacker trots rent motbjudande inslag.

Firandet har bestått i att vi sket i träningen, köpte chips och Nutella (hur länge sen var inte det?!) och bänkade oss i soffan. Jag som inte har varit en soffpotatis på år och dar har utvecklat ett passionerat men högst platoniskt förhållande till VD's soffa.

Jag och soffan har också fått lite egen quality time med gårdagens avsnitt av Uppdrag granskning. Var intressant att ta del av tittares reaktioner på förra veckans avsnitt. Jag tycker det är bra att folk kan ställa sig kritisk även till själva programmet fast förstår samtidigt inte varför folk anser att det är "oförskämt att ge sig på en gammal man".
Visst att Ingvar Kamprad är en affärsman och att det självklart ligger i hans intresse att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men enligt mig är det inte oförskämt att dra ner brallorna även på en sådan och bevisa att det han tidigare hävdat inte stämmer. Bättre att han hade kört med öppna kort då snarare än hittepå.

Med det sagt ska jag fortsätta kvällen med en förflyttning till sängen.
God natt med er!

Inga kommentarer: