måndag 14 februari 2011

Att vänta på en buss som aldrig kommer

Jag gick hem från jobbet i dag. I 18 minusgrader, med converse på fötterna och utan långkalsonger. Det tog en halvtimma och jag var helt stelfrusen när jag äntligen tog mig inomhus.
Ni får tänka att jag är en jävla idiot som inte klär mig men JAG HADE FAKTISKT TÄNKT ÅKA BUSS!!! Om bara busshelsicket hade dykt upp hade det inte spelat någon roll att det var svinkallt ute och att jag var sämst klädd. Men nu stod jag först ute och väntade på den i 10 minuter innan jag gav upp och började traska. Halvvägs mellan VK och hemmet funderade jag faktiskt starkt på att ringa en taxi. Eller kanske ännu hellre en ambulans, för den kylan var banne mig inte att leka med.

En intressant spaning jag dock hann med mellan all tandhackning var att glassbilen var ute och snurrade. Vem handlar egentligen från den av dem en dag som denna? Inte en jävel vill ju sticka ut näsan genom dörren, och absolut inte för att köpa glass.

3 kommentarer:

mami' sa...

Jasså det är därför du är förkyld nu? Mitt tips är: Klä dej ordentligt! En buss är inget att lita på! Jag har viss erfarenhet.... krya på dej!

Anna sa...

Mami: Man blir inte förkyld av kyla. Bara nerkyld.

mami sa...

Men om man nu inte blir förkyld måste man väl bli motkyld...?