tisdag 22 februari 2011

Mina inte längre så höga tankar om iPhone

I lördags hittade jag - högst ofrivilligt - en ny funktion på min iPhone: "Ingen service". Det innebar att jag inte kunde ringa, messa eller surfa på 3G-nätet på nästan hela dan. Superbra när man köpt en telefon en massa pengar! Verkligen!

Trodde först att det bara var min telefon som krånglade, för det har den gjort förr. Det visade sig dock ganska snart att jag var långt ifrån ensam med detta bekymmer. Min arbetskompis och kunder som var inne på Shell beklagade sig över att de inte heller hade någon täckning. Fick sedan höra från en initierad att felet låg hos tillverkaren - alltså Apple - på något vis. Kom inte ihåg de tekniska detaljerna men my point is: Skulle vilken annan mobiltelefon strula på samma sätt som iPhone hade det blivit ett jäkla liv. Ingen skulle vilja köpa en telefon som inte går att ringa och smsa till/med! Men bara för att det är en "statusmobil" tar vi det med ett axelryck och tänker "den funkar ju skitbra i vanliga fall..."

Men ja, jag kommer att köra på skittelefonen ett tag till fast jag kommer aldrig mer rekommendera den till nån. Såvida det inte är någon som gillar en telefon som inte fungerar till ändamålet.

3 kommentarer:

linnea sa...

Haha ja alla mobiltillverkare förstorar upp alla tekniska möjligheter med sina mobiltelefoner men ingen pockar på att man faktiskt kan RINGA med deras mobiler. Man kan fota, filma, surfa men ingen berättar att man kan göra just huvudanledningen till varför man har en mobil - RINGA! Jag är ganska skeptisk mot just iPhone men finns ju många andra liknande mobiler som ligger betydligt högre i rang då de är både snabbare och bättre på alla sätt och vis. Apple kommer nog aldrig vara riktigt min grej....

Jag blev själv ganska chockad av den snygga bilden på oss, och var tvungen att fråga mamma om det verkligen var jag på bilden till och med, haha. Det är antagligen från kalas hos Helena (hon som lagt upp bilden) och det är viktoria, petra, pernilla, mirjam, jag, helena, amanda, linn och du då. Hehe. Mycket vackert!

Förresten, vad Lisa var lik anette på bilderna du la upp på er två för någon dag sen!

mami sa...

Jaa den dyraste är inte alltid den bästa tyvärr......

Tror Lisa uppskattar Linneas liknelse, eller hur? :-D

Anna sa...

Mami: Näe, men den är ju åtminstone bättre än din rosa skrothög ;)
Jag har faktiskt tänkt detsamma som Linnea, men jag har inte vågat påpeka det för Lisa. No offence, men man vill väl inte höra att man är lik morsan när man är 20 år...