måndag 28 februari 2011

Strömlös bil ger väntande idiot

Sitter på bussen på väg hem från den sjunde praktikveckans första arbetsdag. Egentligen skulle jag ha kört pansaraudin (som VD så generöst lånat ut till mig under större delen av min Umeåvistelse), om den bara inte hade bestämt sig för att strejka imorse. När jag vred om nyckeln i tändningen hände ingenting. Bilen gav inte i från sig minsta harkling, pust eller tillstymmelse av livstecken. Helt strömlös. Det var bara att hoppa på närmaste buss och lomma in med svansen mellan bena på VK, en kvart försenad.

Tur i alla fall att Umeås bussar går hyfsat tätt. Känns som att det finns rätt få saker på gnälla på när det gäller stans kollektivtrafik, förutom den väldigt märkliga hållplatsen utanför VK. Kolla bara in bilden, ser ni ens hållplatsen? Om inte beror det varken på den lökiga bilden eller på att ni behöver införskaffa en vit käpp - busshållplatsen existerar nämligen inte alls. Ska man vänta på bussen får man snällt stå ute på vägen (eller klättra upp i snödrivan) och se ut som en annan idiot.
Jäkligt dålig planering vill jag påstå.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hörrdu, var är det du bor egentligen? Umeå eller lycksele?
Och ja, busshållsplatsen där var minsann inte så mycket att hurra för.