torsdag 3 november 2011

Catch a wave

I morse nar vi vaknade till for forsta gangen pa Bali var det mulet. Kanske lika bra, tyckte vi med vara hostacklimatiserade kroppar. Medan vi at frukost gjorde dock den stora solen entre. Och som jag har svettats sedan dess! Nagon exakt temperatur kan jag inte rapportera om. Fast med tanke pa att det var 28 grader nar vi anlande vid 21-tiden igar visade sakerligen termometern pa en sisadar 35-40.

Fastan vi bara befunnit oss har i Kuta i ganska exakt ett dygn kanns det som att vi hunnit med mycket. Vi har traffat roliga manniskor, fatt en massa nya intryck och haft hjartat i halsgropen tusentals ganger pa grund av de dar javla mopedisterna. En vacker dag (kanske redan i morgon?) ar det jag som lagger ut en spikmatta pa en val vald vag.

Bast hittills har sjalvklart varit surfingen. Syrran och jag tog var forsta lektion i eftermiddags. Redan pa andra forsoket fangade jag min forsta vag! Blev faktiskt forvanad over min talang (nu nar vi inte befinner oss i Sverige lamnar jag jante darhan...). Lisa gjorde till en borjan flera fina stortdykningar. Nar hon tillslut insag att hon akte med fel fot fram och bytte lyckades hon daremot hur bra som helst. Nu ska vi fortsatta rida pa vagorna pa egen hand. Aterstar att se om vi orkar gora det redan i morgon - allt paddlande pa bradan gor sig redan pamint i armar och ryggslut...

Forhoppningsvis kan jag aterkomma med bilder inom en snar framtid. Nu ska jag dock kopiera en av Lisas stortdykningar men denna gang rakt ner i sangen. Ar lite latt morbultad efter flygresan och dagens strapatser.

(Ni far forresten ursakta for avsaknaden av alfabetets tre sista bokstaver. Hoppas ni kan tyda mitt chiffer anda.)

5 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, är himla avis på att ni surfar, själv har jag suttit i en tandläkarstol idag :P men nu när du blir proffssurfare kan du ju lära mig :D

vd sa...

jag vill också surfa!! men du anna, varför inte testa på att blogga på engelska när du inte har åäö :)

Emma g sa...

Anna! Gu så himla härligt allt låter! Jag är extremt avundsjuk, men glad att jag får följa lite av det här på bloggen :) fortsätt ha så roligt. Hur länge blir du där förresten? Kram kram

mami sa...

Oj vad härligt det låter! Fortsätt njut - det är bara 26 dagar kvar
:-D
Tänk inte på oss som är hemma i regnrusket :-\ KRAMAR till dej och Lisa

Anna sa...

Sandra: Men anda inte illa med ett tandlakarbesok. Det skulle jag ocksa behova... Jag ska slipa lite pa mitt surfande (se det nyaste inlagget), sedan ger jag dig en gratislektion ;)
VD: Kanske for att allt skulle bli helt obegripligt da..? ;)
Emma: Ja, jag hoppas att jag kan formedla lite av kanslan i alla fall :) Vi blir har till 1 december - ett bra tag till med andra ord! Ha det sa fint dar hemma! Kram
Mami: Jaklar vad lange det lat! Men jag gillar't. Och du ska veta att vi tanker pa och saknar er dar hemma valdigt mycket. Kram!