onsdag 16 november 2011

Efter regn kommer solsken...

Oj, sa mycket som hant sedan sist jag forfattade nagot. Kanns svart att veta var jag ska borja.

I torsdags var vi ute pa en vandring over stockar och stenar, genom skogar och risfalt, genom tva byar oster om Ubud. Som guide hade vi var nyfunna van Philip, en brittisk relik fran flower power-eran som varit bosatt i Ubud i fyra ar. Det var en lika harlig som svettig promenad pa fyra timmar men nar vi kom hem insjunknade jag plotsligt. Forst fick jag feber och muskelvark och snart kom aven den hemska diarren... Jag vet att det kan lata lustigt (kiss och bajs ar val ratt kul anda?) men jag kan intyga att det inte finns nagot lustfyllt over att tomma magsacken fyra ganger under en natt nar magen redan ar tom.
I sondagsmorse hade situationen overmannat mig och det var bara att aka ivag till Ubud Clinic. Efter en kort undersokning och en massa fragor (nar doktorn undrade om min avforing luktade "fishy" hade till och med jag svart att halla mig for skratt) konstaterade man att jag led av en helt vanlig turistmage. Fick med mig nagra mediciner och jag har borjat repa mig. Ska bli intressant att stalla mig pa vagen nar jag kommer hem och se hur mycket jag tappat i vikt. Fick hora av flera ortsbor utbrista forskrackt "vad mager du har blivit!" nar jag val vagade mig ut i sondagseftermiddag. Den tackar vi for, haha!

Egentligen skulle vi ha akt vidare fran Ubud i sondags men pa grund av radande omstandigheter styrde vi fram resan till igar. Nu ar vi i alla fall pa Gili Trawangan: En o i nordvastra Longbok. Skulle val kortfattat kunna sammanfatta det som en resebroschyrs-o: Turkost hav, vit strand, fiskar i alla mojliga farger och former som man ser bara man stoppar ner huvudet under vattenytan (med ett cyklop, forslagsvis). Det sistnamnda kommer vi utforska mer under de narmaste dagarna da vi paborjar en open water-kurs i morgon. Just imorrn kommer vi bara ha teori och dyk i en pool, men pa fredag och lordag blir det havsdyk! Som jag ser fram emot denna kurs...

Nu ska vi nog ga och stoppa nan mat i skallen. Restaurangerna har ar sjukt mysiga, de ligger intill stranden och har chill out-hornor om man vill halvligga ner och ata mot en mjuk kudde. Kanske kor pa det i kvall? Ja! Sa far det bli.

4 kommentarer:

mami sa...

Åhh det låter som en dröm.... Skönt att du kryat på dej Anna!! Se till att äta upp dej innan hemkomst. Du har ca 2 veckor på dej :-) Lycka till med dykningen! kram kram

Anna sa...

Mami: Du kan vara lugn! De hade vaaaldigt god mat pa Gili T sa de dar forlorade kilona ar nu ett minne blott ;) Kram

Bruschan sa...

låter inte dumt, men va du tvungen att skicka hem magsjukan :P

Anna sa...

Bruschan: Kan du inte lasa? Det var en turistmage, inte magsjuka! Men trevligt att hora att det finns de darhemma som ocksa maste ockupera toaletten i timmar, hehe ;)