måndag 6 februari 2012

Lektion 2

Nu har jag sett min andra UFC-gala någonsin! Denna gång var det mer spännande än sist då vi tippade utgången på varje match. Undertecknad var rakt ingen stjärna på det här med betting, vilket kanske inte är så konstigt. Jag har känner ju inte till någon av utövarna (än!). På något sätt lyckades jag ändå spöa (!) pojkvännen med 12 poäng över hans fjuttiga 8. Det lär han få höra under lååång tid framöver! Hehe.

Upptäckte dessutom min första favoritfighter i kväll, i form av Nick Diaz. Som bekant gillar jag knäppisar och det epitetet kan man väl lugnt säga att han lever upp till. Att J dessutom avskyr Diaz gör det bara ännu roligare att heja på honom!
Nu gäller det bara att knäppisen inte gör verklighet av sina hot och lägger av. Vore ju just typiskt när jag väl lärt mig namnet på en fighter.......

Ni kan ju förresten notera i artikeln jag länkat ovan att den regerande weltervikt-mästaren dras med en ligamentskada. Det är jag och de hårda grabbarna med andra ord!

Inga kommentarer: