måndag 13 februari 2012

VK-galan 2012

I lördags hade jag äran att vara bjuden till VK-galan på Bistro Le Garage. Fast det var med hjärtat i halsgropen jag klev in på restaurangen! Dels för att jag fick stressa järnet innan eftersom jag kom hem från en shoppingrunda drygt en timme innan jag var tvungen att åka. Rundan var ämnad för att hitta något att ha på mig till kvällen men självklart fanns det inga kläder i någon av stans alla butiker när jag var i skriande behov av något fräsigt...
Dels var jag skakis för att jag dragit på mig ett par jättehöga klackar fast jag knappt kan gå i vanliga skor just nu. Måste ha sett väldigt lustigt ut när jag haltade fram i stilettklackar.

Stressen och nervbesvären lade sig i alla fall fort och det blev en finfin kväll. Förutom att sällskapet var ypperligt och maten utsökt fick jag med mig ett pris från galan. Fjolårets mest kommenterade artikel på vk.se - den skrev jag!

VK:s chefredaktör - och i lördags även mingelfotograf - mejlade ut några bilder han tagit från festen och jag blev lite lätt fnissig när jag såg bilderna av mig själv. Tyckte ändå att jag såg helt okej ut när jag haltsprang ut ur lägenheten, fast på hans foto ser jag snarare helknäpp ut... Kolla bara:

Det var jävlar i mig ett stadigt grepp jag höll om micken när jag fick priset! Kommer inte ihåg ett ord av vad jag sa men det var säkert inget vettigt...
Vilken hållning! Vilken blick! Man kan ju nästan tro att jag var packad, trots att så inte var fallet. Hanna till vänster och Emma till höger, för övrigt.

Inga kommentarer: