onsdag 22 februari 2012

Slut på gummit

Just nu går jag på tuggummiavvänjning. Ja, du läste rätt. Tuggummiavvänjning.
Den senaste tiden har min konsumtion varit extrem. Jag har kedjetuggat Extra - alltid två åt gången! - likt en hockeytränare (som pappa brukar säga). Ut med den smaklösa geggan och in med nya bitar.

Men nu har pojkvännen satt ner foten. Det får vara slut med slafsandet, säger han. Jag har försökt få honom att beveka sig, bönat om att bara få köpa ett litet tuggummipaket åtminstone, men han förblir stenhård. Och sakta börjar jag faktiskt inse att det hela har blivit ett beroende.

I dag hittade jag dock ett substitut till tuggummi i form av Läkerol. Med tanke på hur nojig jag är över att eventuellt ha dålig andedräkt måste jag väl få ha något!
Nu hoppas jag bara att J inte ska komma på mig med käften full av minttabletter...

2 kommentarer:

Marie sa...

Men extra tuggummin är ju bra för tänderna :) det ökar ju salivproduktionen och tror även det innehåller fluor som är bra för tänderna, man minskar ju risken för hål å då bli det ju lite billigare i plånboken den dagen tandläkaren vill checka in gaddarna :)
Så ja säger då, tugga på! Men du kan ju minska till ett tuggummi per gång i alla fall, då räcker det ju längre :P

Anna sa...

Marie: Jag tror jag väljer att gå på din linje - även om det låter som att du är anställd för Wrigleys, hehe ;) Men man måste ju ta två - det gör de ju alltid på reklamen! :)