onsdag 11 juli 2012

Bread built this booty

Jag kommer aldrig - och sanna nu mina ord - aldrig hoppa på LCHF-tåget. Anledning? Jag älskar bröd alldeles för mycket. Allra helst hembakat, fortfarande ugnsvarmt bröd. Att moffa i sig det, med smältande smör och doften av nybakat hängandes i luften... Hög åh, så gott-klass på det.


I kväll har jag både bakat och njutit av mumsigt morotsbröd. Receptet har jag "fått" från Underbaraclara och du finner det här. Och trots att det inte är LCHF-godkänt är det ändå helt okej nyttigt. 
Om du nu skulle bry dig om det.     
* Rubrikraden klämde jag faktiskt ur mig verbalt för en stund sedan då Johan berömde min rumpa. Kändes liksom passande att säga när vi just kvällsfikat.

5 kommentarer:

Idämäri sa...

Det, och såklart mycket annat, är varför vi är vänner. Bröd...bröd.. snålvattnet rinn...mums..bröd!

mami igen sa...

Håller med dej helt klart Anna. Bröd kan man väl inte vara utan?!

Anna sa...

Idämäri (har du bytt namn? ;)): Nu fick jag en idé på ännu en aktivitet vi måste ha framöver: Brödätning :)
Mami: Nej, jag tycker åtminstone inte det :)

Emma sa...

åååh, det brödet vill jag ha!

Anna sa...

Emma: Du får baka någon gång när du har tid över! Det är inte svårt alls, bara jäsningen som tar tid (och den är värd att väntas på) :)