söndag 1 juli 2012

Dåligt inflytande

Igår fick jag i uppdrag av mamma att hitta en klänning åt henne. Vi fann aldrig det hon sökte, men däremot kom jag hem med en skjorta och en kappa till mig själv som inte riktigt var planerade... 
Till mitt försvar kan sägas att mamma och Lisa övertalade mig att köpa båda plaggen. Ja, man kan faktiskt säga att de tvingade mig. 


Nu får det dock vara färdighandlat för ett tag framöver. Hur roligt det än må vara att shoppa känns överkonsumtion rätt smutsigt. 
Den här skjortan ska jag bära när jag väl får skörda jordgubbarna på vår balkong.
... och den här tänker jag ha på mig om de nätter när jag ska ut och blotta mig. Hehe.

4 kommentarer:

mami sa...

Ja men usch vilken dum mamma/lillasyster du har Anna! Att TVINGA dej att köpa kläder - som du dessutom inte alls ville ha ;-)

Anna sa...

Mami: Dum vet jag väl inte... Men manipulativ kanske? ;)

mami igen sa...

Ja eller hur? ;) Det blev billigt för mej i alla fall men saknar fortfarande en klänning... Du får spana efter ett lämpligt "offer".

Anna sa...

Mami: I will! ... fast nu ska jag som sagt försöka hålla mig ifrån butiker, nätshoppar och dylikt.