måndag 30 juli 2012

Dress code: Rockabilly

I lördags kletade männen brylkräm i håret och vi kvinnor knöt snusnäsdukar runt skallen. Vi slösade med eyeliner samt läppstift, klädde oss prickigt och grannt - allt för att tolka rockabillystilen så gott vi bara kunde. Temat för festen var nämligen just rockabilly. 
När folket började droppa in till VD imponerades jag över hur fina alla var! 


Trevligt hade vi dessutom. Vi åt och drack, surrade och tog en massa bilder. Jag hade som sagt konstruerat ett quiz - även det på rockabillytemat - och jag blev ännu en gång imponerad. Denna gång över hur duktiga alla var. Var lite rädd att quizet skulle vara för svårt, men jag hade visst underskattat mina smarta vänner. 


När mörkret började falla begav vi oss ner till öltältet på stan. Tyvärr inte i en blänkande jänkare men väl i Robbans fullt dugliga Passat. Där stötte jag på flera kända ansikten jag inte sett på länge, vilket förstås var trevligt även det. 
Som ni kanske redan misstänker var det en förträfflig afton.
Finskorna fick förstås åka på, kvällen till ära. Vid midnatt hade mina pjäser dock gjort sitt och de byttes ut mot ett par bekvämare varianter.
Sista handen (händerna!) läggs på looken. Var ett jäkla fixande framför hallspegeln.
Åh, vad jag gillade Lisas utstyrsel i lördags!


Rockabilly-looken passade karl'n min som handen i handsken. Som ni säkert ser blev jag som kär på nytt...
Ett praktfullt par, minst sagt. Simon hade gått all in och (halvt) rakat av sig skägget innan festen.
Givetvis var vi tvungna att ta ett gäng gruppbilder. Bland annat den ovan, som i princip var den enda där någon inte blundade...
Emma ville inte spöka ut sig men var förstås fin ändå!
Tjejerna basade över grillen - precis som förra året.
Team Simon-VD-Julia var segervissa under quizet. Och ja, de vann faktiskt.


Har flera bilder till från i lördags (och från resten av Lse-vistelsen, för den delen) som jag vill visa. Fast det får jag nog lov att göra i framtida inlägg för att inte kväva er med bilder...

Inga kommentarer: