fredag 6 juli 2012

I denna ljuva sommartid

Åh, underbara sommar! Ge oss fler dagar som denna! Helst under kommande helger, om jag får lov att önska. 

I kväll har vi firat att Johan numera har semester med en greksallads-/passionvins-/jordgubbspicknick på Bölesholmarna. Vädret var så härligt och aktiviteten så mysig att jag till och med glömde bort att vara bitter för att jag själv inte får någon semester. 
Hemmasnickrad grekisk sallad i världklass.
Ett hett sommartips: NVY:s mousserande passionfruktsvin. Söt och syrlig på samma gång och alldeles, alldeles underbart god. 
Hjärtat mitt. Så fin!
Att ha en grön oas så nära är en ren ynnest.

6 kommentarer:

mami sa...

Å vad mysigt! Vinet måste jag absolut prova - om det nu finns här.... (Jag har för övrigt oxå semester!)kram

Anna sa...

Mami: Ja! Det var himla mysigt! :) Du får spana in vad Systemet i Lycksele har att erbjuda. Har de den inte får jag väl lov att ta med en flaska nästa gång jag kommer till Lse :)

anja sa...

mysigt såg gott ut är vinet alkoholfritt eller är det lite drag i det???

Anna sa...

Anja: Den är inte alkoholfri men ganska svag (8%). Men det är bra, då blir man inte så odräglig när man druckit en flaska ;)

anja sa...

jag som inte trodde dom hade den i lse skulle just beställa den så säger att dom vist hade den men hade gömt den så nu ligger två flaskor på kylning och inväntar på rätta tillfället att bli uppdrucken på

Anna sa...

Anja: Se till att njuta av de! :D