söndag 23 december 2012

Rimmat tills jag nästan svimmat

Igår lunchade jag med min favorit-Thiger. I sex timmar. 
För efter vi hade ätit var vi förstås tvungna att dricka kaffe. Och när vi hade druckit kaffe blev vi förstås sugen på lite öl och vin. Dessutom hade vi ju flera världsproblem att försöka lösa. Huruvida vi kom fram till några lösningar låter jag vara osagt, men Kallholmens öl är väldigt god i alla fall!

Gårdagskvällen ägnade jag åt att slå in paket så fint jag bara kan (inte speciellt fint med andra ord) och julklappsrimma så omsorgsfullt jag bara kan. Även om jag fick ta till några nödrim ibland är jag väldigt nöjd med den poesi jag skapade. Kanske bjuder på ett när gåvomottagarna öppnat sina paket!

Idag börjar julfirandet på riktigt för mig. Alldeles strax åker vi till Johans barndomshem för getgos och uppesittarkväll med bastu, bland annat. Tidigt imorgon bitti går sedan min färd mot staden i mitt hjärta. Ni kan säkert gissa vilken. 

Om vi inte hörs det närmaste dygnet önskar jag er alla en fantastisk, gnistrande, magisk jul! Puss!
Nu har vår blygsamma julklappshög växt lite grann i alla fall, Anja! ;)
Några av mina omsorgsfullt författade rim... (Kände mig nödgad att smudga ut texten på översta lappen i fall gåvomottagaren kikar in här innan hen får paketet.)

4 kommentarer:

anja sa...

HAHA vad bra var ju nästan rädd så ni skulle bli utan!!!

Robbelibobban sa...

Nu min "extra" syster, får du hämta ett paket, annars kan julen bli dyster...

Vi får höras ihop, annars kan de gå på tok :)

Hoppas att vi hinner ge en kram, så kanske det blir ett kort i en ram! Annars får vi ge klapp och kyss, så vi inte hittar på några fler hyss!

Hoppas på en bra jul till dig Anna :D Vi får höras ihop imorgon så ser vi när det passar bäst! Misstänker tidigt på morgonen...! :)

mami sa...

Fina paket -på rimmet går jag tyvärr bet.. Välkommen hem i jul, det blir riktigt riktigt kul. Allra helst om jag i spelet vinner och ni andra bara "försvinner"! ;-) Ses snart! Kram

Anna sa...

Robban & mami: Haha, jag ÄLSKAR att ni kommenterade på rim.