fredag 21 december 2012

En ocean av ledig tid

Vilken magisk känsla det var att lämna jobbet igår kväll - efter en tolv timmar lång arbetsdag, efter att ha producerat två nummer av tidningen under samma vecka - och veta att jag har nästan två veckors ledighet att se fram emot. 
Två veckor! Så lång sammanhängande ledighet har jag inte haft under hela året, om man inte räknar med mina två veckor av arbetslöshet i början av året (och det kan man inte. Det är ingen semester att vara arbetslös ska jag be att få tala om). 

Denna ocean av ledig tid ska jag enbart ägna åt att njuta. Umgås med personer jag vill umgås med. Fira jul. Äta gott. Sova ut. Fira nyår. Njuta viner och champagne. Sådana saker jag gör annars också, men för sällan. 
Och så ska jag försöka komma ner i varv. Kanske lyckas jag lagom till att det är dags att återvända till jobbet igen.

Inga kommentarer: