fredag 21 december 2012

Pimpade pepparkakor

Vad har egentligen tagit åt mig? När blev jag såhär peppad på julen? 
Visserligen har jag alltid tyckt om att fira jul och hållit det som min favorithögtid. Men sedan jag flyttade hemifrån för fem år sedan har det där med julpyssel och -pynt stått långt nere på prioriteringslistan. Någon kaka och något rött har väl slängts ihop och upp, men det är ingenting jämfört med julförberedelserna i år. 

I onsdagskväll bakade jag och Johan stora hjärtan som vi sedan dekorerade. En kär, julig sysselsättning från barndomen. 
 Självklart öste jag på lite extra kärlek med hjälp av kristyren. 
Och nu hänger de såhär fint uppradade. Den till höger har Johan gjort, de andra två är mina verk (ja, vi har verkligen becksvart i vissa delar av vår boning. Ides inte ens anstränga mig för att försöka ta någon bild med bättre ljus).

På tal om den stundande högtiden så har jag och min julmedbrottsling satt ihop en grym julmusiksplaylist. Flera klassiker, mycket nytt, lite Gaga men ingen Mariah Carey. Ni hittar listan HÄR
Såhär ser det för övrigt ut i den andra delen av rummet jag sitter i, just nu. En helt autentisk paparazzibild från vårt juliga hem.

3 kommentarer:

Inga-Liz sa...

Oj så mysigt!!!

Anja sa...

mohaha vad lite paket ni har under eran gran under våran ryms det inge mer dom understa grenarna står rakt upp

Anna sa...

Inga-Liz: Verkligen! Jag tror vi behåller julsakerna framme året runt, kommer bli så tomt utan dem! :)
Anja: Mm, vi har varit rätt dumma i år och då blir det så ;/