söndag 9 december 2012

Mycket mer jul

Idag adderade jag de sista beståndsdelarna för att julstämningen skulle infinna sig på riktigt: Julmarknad, julgransklädning pepparkaksbakning och provsmakning av julmat. 

Det blev en ganska kort sejour på Gammlia och julmarknaden, men tillräckligt lång för att jag skulle bli snötäckt av lapphandskarna som föll från skyn. Tala om perfekt inramning för ändamålet! Kaffe kokad direkt på en tjärstubbe fick jag också - den smaken kan få baristor återskapa. 

Julmaten vi sedan åt var minst sagt noggrant utvald med tunnbröd, gravad lax, gravlaxsås, prinskorv samt rödbetssallad. Gott så. Jag är inget fan alls av julmat men just gravad lax skulle jag kunna leva på hela december. Det och pepparkaksdeg. Och med tanke på det är det smått fantastiskt att det ens blev några pepparkakor gräddade ikväll. 

Ikväll blev det två plåtar klassiska kakor, senare i veckan ska vi frihanda!
Johan kallade mig julälsklingen (?) ikväll vilket jag försökte illustrera på denna bild.
I gengäld fick han ett annat epitet som han försökte illustrera på denna bild. Ni kan ju gissa vad det var...

5 kommentarer:

pölsa sa...

hahaha de är min humor de!

Jägmästare sa...

Hahaha... hm... kan de vara fläsklägg du menar ;) ?

Anna sa...

Pölsa: Haha! Och åh. Gud vad jag saknar dig och din humor.
Jägmästare: Elleeeer..? ;)

Inga-Liz sa...

Jag gissar på morsgris! :)

Anna sa...

Inga-Liz: Hehe, vi kan säga att det var det ;)