söndag 26 april 2015

Finbesök från förr

I juni har det gått fyra år sedan jag tog min journalistexamen och flyttade från Piteå. Hela klassen spreds då som för vinden och hamnade på helt olika platser, men jag försöker hålla kontakt med en del av dem mer än på bara sociala medier. Och efter, vad jag skulle säga är, år av försök att hitta en helg som passade oss alla fick jag äntligen hit tre exklasskompisar just den här helgen! 

Det har varit så jäkla glatt att återigen få uppleva Emmas ordvitsar live, bli smädad av André och skrattat tillsammans med Sandra. Fastän vi blivit lite äldre och klokare var mycket sig likt från studietiden även i helgen. Ja, förutom kanske att jag faktiskt inte spydde under gårdagens utekväll – lite rutin har jag allt fått. 

Tyvärr gick ju såklart helgen alltför fort och när jag skulle skjutsa Emma och André tillbaka till flygplatsen idag kändes det som att det bara hade passerat en timme sedan jag hämtade dem där. Förhoppningsvis dröjer det inte så långt till nästa reunion. 


2 kommentarer:

mami sa...

En del av gänget "från förr" - så kul att ni har fin kontakt! Och nu ser jag att det är allt för länge sen vi sågs Anna (trots att vi har rätt nära till varandra...) Ny frisyr och färg, snyggt:)

Anna sa...

Mami: Jag vet inte om jag skulle säga att vi har fin kontakt, med tanke på hur dåliga vi är allihopa på att ringa varandra... Men vi ses ju åtminstone emellanåt, det gillas! :)
Ny färg stämmer – frisyren är däremot bara min gamla, fast en aning utväxt. Men tack! :)